077-5509948 יצירת קשר שאלון מבדק חדירה תחת מתקפת סייבר?

4 דרכים להגן על העסק שלך ממתקפות סייבר

בחברה המודרנית הדיגיטלית של היום, על כולם לנקוט אמצעים כדי להגן על הנתונים שלהם. מדי שבוע בחדשות, תאגידים גדולים נפגעים מהתקפות סייבר גדולות. אתם עשויים לתהות כיצד תוכלו להקדים את פושעי הסייבר אם החברות הללו ייפגעו. למרבה המזל, אבטחת הסייבר לא חייבת להיות משימה מרתיעה. למעשה, יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לא להיכנס לחדשות כמו התאגידים האחרים.

4 דרכים להימנע ממתקפות סייבר

האם אתה רוצה להגן על העסק שלך מהתקפות סייבר?

בדקו את 4 הדברים העיקריים שאתם יכולים לעשות עם כל תקציב ובכל גודל ארגון:

#1. גבו את הנתונים

בצעו גיבויים קבועים של נתונים ובדקו אותם, כדי לוודא שאפשר לשחזר אותם. זה ייתן לכם שקט נפשי מכל התקפות סייבר כגון גניבה, שריפה, תוכנות כופר ופגיעה בנתונים פיזיים (ראו עוד: טיפול בוירוס כופר). כמו כן, בדקו כדי לוודא שאין בעיות גישה בנוגע לגיבויים שלכם. זה יפחית את החרדה מפני אובדן נתונים. הצעדים הנכונים לגיבוי נתונים מתנהלים כך:

  • זיהוי מה צריך לגבות, ובאיזו תדירות. בדרך כלל זה יכלול מסמכים, תמונות, מיילים, אנשי קשר ולוחות שנה. נסו להגביל את הגיבוי שלכם לכמה תיקיות נפוצות. הפכו את גיבוי הנתונים לחלק מהשגרה שלכם נגד מתקפות סייבר.
  • ודאו שההתקן המכיל את הגיבוי שלכם אינו אותו משאב שאחראי להעתק המקורי, לא פיזית ולא ברשת מקומית.
  • שקלו לגבות את הענן. המשמעות היא שניתן לאחסן את הנתונים במיקום נפרד לחלוטין, המרוחק פיזית מהמשרדים ומהמכשירים שלכם. בדרך זו, תוכלו גם לגשת אליו במהירות, מכל מקום. (ראו עוד: אבטחת מידע בענן).
  • שמרו על הסמארטפונים והטאבלטים שלכם בטוחים.
  • סמארטפונים וטאבלטים זקוקים להגנה רבה יותר, מכיוון שהם לעיתים קרובות ניגשים למגוון רשתות הנמצאות מחוץ לסביבה העסקית. כאשר אנו חורגים מהרשתות המאובטחות שלנו, אנו פותחים את עצמנו בפני מתקפות סייבר קריטיות.

#2. הפעל את הגנת ה – PIN/סיסמה וזיהוי טביעות אצבע עבור מכשירים ניידים

  • הגדרו מכשירים כך שתוכלו לעקוב אחריהם אם הם איבדו או נגנבו. ודאו שאתם יכולים למחוק או לנעול אותם מרחוק.
  • שמרו את המכשירים שלך וכל האפליקציות המותקנות מעודכנות, באמצעות אפשרות העדכון האוטומטי אם זמין.
  • בעת שליחת נתונים רגישים, אין להתחבר לנקודות חמות Wi-Fi ציבוריות אם הדבר אפשרי בכלל. השתמש בחיבורי 3G או 4G. זה כולל קשירת אינטרנט ודונגלים אלחוטיים ו VPN . לרוע המזל, פירוש הדבר לוותר על השימוש ב – WIFI הציבורי בבתי קפה ובמקומות ציבוריים.
  • החלפו התקנים שהיצרנים כבר אינם תומכים בהם. לחלופין, השתמשו בגרסה המכילה עדכונים אחרונים.

#3. מניעת נזק עושי להיגרם מתוכנות זדוניות

אחת ממתקפות הסייבר הידועות לשמצה ביותר הן תוכנות זדונית. אתם יכולים להגן על הארגון שלכם מפני הנזק שנגרם בשל תוכנות זדוניות מטעות (תוכנות זדוניות, כולל וירוסים) על ידי אימוץ כמה טכניקות פשוטות בעלות נמוכה.

  • השתמשו בתוכנת אנטי וירוס בכל המחשבים והמחשבים הניידים. התקן תוכנות מאושרות רק בטאבלטים ובסמארטפונים ומנעו ממשתמשים להוריד אפליקציות של צד שלישי ממקורות לא ידועים. אם הצוות שלכם רוצה להשתמש בתוכנה לא מורשית, הפנו אותם לצוות ה – IT שלכם ובקשו מאנשי הצוות להתקין את התוכנה אם היא לגיטימית. (ראו עוד: שירותי WAF).
  • תיקון כל התוכנות והחומרה על ידי יישום מידי של עדכוני התוכנה העדכניים ביותר המסופקים על ידי יצרנים וספקים. השתמשו באפשרות העדכון האוטומטי כאשר הוא זמין. שימו לב לבעיות או לבעיות שעלולות להתרחש במהלך תהליך העדכון האוטומטי.
  • שליטה בגישה למדיה נשלפת כגון כרטיסי SD ומקלות USB. שקלו להשבית יציאות, או להגביל את הגישה לתקשורת מאושרת. עודדו את הצוות להעביר קבצים באמצעות דוא"ל או אחסון בענן במקום זאת.
  • הפעלו את חומת האש שלכם כדי ליצור אזור חיץ בין הרשת לאינטרנט.
  • חינוך הצוות שלכם תמיד חשוב. לכן, בקשו מהם לקחת שיעורים על בסיס שנתי, אשר ילמד אותם על איומי תוכנות זדוניות וכיצד להימנע מהם. (ראו עוד: הדרכות לעובדים בנושאי אבטחת מידע).

#4. הימנעות מהתקפות פישינג

בהתקפות פישינג (לעוד סוגי הונאות פישינג), הרמאים שולחים מיילים מזויפים ומבקשים מידע רגיש כגון פרטי בנק או שהם מכילים קישורים לאתרים גרועים. במצב זה, בצעו את השלבים הבאים כדי למנוע אסון:

  • ודאו שהצוות לא גולש באינטרנט או בודק הודעות דוא"ל מחשבון בעל הרשאות מנהל. זה יקטין את ההשפעה של מתקפות סייבר ופישינג מוצלחות.
  • סרקו אחר תוכנות זדוניות ושנו את הסיסמאות שלכם בהקדם האפשרי אם אתם חושדים שאירעה התקפה. אל תענישו את הצוות אם הם ייתפסו כי זה ירתיע אנשים מלדווח בעתיד.
  • בדקו אם יש סימנים ברורים של הונאות פישינג, כמו איות או דקדוק לקוי או גרסאות באיכות נמוכה של לוגו מזוהה. האם כתובת הדוא"ל של השולח נראית לגיטימית, או שהיא מנסה לחקות מישהו שאתה מכיר? האם המייל מגיע בזמן מוזר? כמו כן, האם תוכלו במעבר עכבר להיות מעל הקישור ולראות שהוא שולח אתכם למקום לא מזהה?
  • חינוך הצוות שלכם הוא המפתח. לגרום לצוות שלכם לקחת קורסים בנושא זיהוי התקפות פישינג ודואר זבל על בסיס שנתי.
  • השתמשו בסיסמאות כדי להגן על הנתונים שלכם.
  • סיסמאות, כאשר הן מיושמות כהלכה, הן דרך חינמית, קלה ויעילה למנוע מאנשים לא מורשים לגשת למכשירים ולנתונים שלכם.
  • ודאו שכל המחשבים הניידים משתמשים במוצרי הצפנה הדורשים סיסמה כדי לאתחל. הפעלו הגנה באמצעות סיסמה/PIN או זיהוי טביעות אצבע עבור מכשירים ניידים.
  • השתמשו באימות דו – גורמי (2FA) לאתרים חשובים כמו בנקאות ודוא"ל.
  • הימנעו משימוש בסיסמאות ניתנות לחיזוי כגון שמות משפחה וחיות מחמד. הימנע מהסיסמאות הנפוצות ביותר שפושעים יכולים לנחש כמו סיסמה. זכרו להתעדכן בסיסמאות נפוצות. אם האתר מציע שילוב של אותיות גדולות ואותיות קטנות, מספרים ותווים מיוחדים, השתמש בצירופים אלה כדי להפוך את האתר שלכם בטוח.
  • אכפו שינויים רגילים בסיסמה.
  • ספקו אחסון מאובטח כדי שהצוות יוכל לרשום סיסמאות ולשמור עליהן אך לא עם המכשיר. ודאו שהצוות יכול לאפס את הסיסמאות שלו בקלות.
  • שקלו להשתמש במנהל סיסמאות. כמו כן, ודא שסיסמת ה'מאסטר' המספקת גישה לכל הסיסמאות האחרות שלכם היא סיסמה חזקה.

חברת סייבר

שירותי אבטחת מידע ב Cybersafe

חברת הסייבר Cybersafe מנגישה לציבור טיפים ומודעות להתמודד עם מתקפות סייבר ואיומים שונים שיכולים לסכן את העסק או הארגון שלכם. לפניכם מס' שירותים מבוקשים שיכולים לסייע לכם להתמודד טוב יותר בעזרת שירותי מיקור חוץ אבטחת מידע :

  • שירותי SIEM SOC – שירותי ניטור 24/7/365
  • מבדקי חדירה PT – מבדקים לבדיקת יכולות העמידות של המשאבים של הארגון שלכם מפני חדירות ומתקפות סייבר.
  • הדרכות מודעות לעובדים בנושא אבטחת מידע.
  • כתיבת נהלי עבודה בנושאי אבטחת מידע.
  • שירותי אבטחת מידע בענן.

לסיכום,

ביצוע העצות במאמר זה יגדיל את ההגנה שלכם מפני מתקפות סייבר. צעדים אלה הם פשוטים ודורשים השקעה מועטה. כמו אצל רבים מהם, חינוך צוות העובדים הוא המפתח. ודאו שהצוות שלכם מבין את חומרת פשע הסייבר ותנו להם כלים להילחם בהתקפות סייבר.